BMW 530e iPerformance. Primele date despre hybrid plug-in. Cât costă în România?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

La doar câteva săptămâni după lansarea celei mai recente generaţii BMW Seria 5, o variantă hybrid plug-in se alătură portofoliului celui mai de succes sedan business din lume.

Acesta este al şaselea model care poartă eticheta iPerformance. Lista de modele inovatoare al căror drum îl urmează şi BMW 530e iPerformance include BMW 225xe iPerformance, BMW 330e iPerformance, BMW X5 40e iPerformance şi BMW 740e/740Le iPerformance, precum şi BMW X1 xDrive 25Le iPerformance care este vândut exclusiv în China

BMW 530e iPerformance. Cât costă?

BMW 530e iPerformance este un sedan sportiv care oferă experienţa condusului dinamic, combinată cu posibilitatea unui condus în regim exclusiv electric, cu emisii zero.

Şi cu acest model, BMW continuă poziţionarea accesibilă a modelelor plug-in hybrid. Astfel, preţul de listă de 47550 Euro fără TVA este poziţionat între un model diesel (530d – 48900 Euro fără TVA) şi unul pe benzină (530i – 45200 Euro fără TVA) la acelaşi nivel de putere.

Modelul este deja disponibil pentru comenzi în România şi deja a fost ales de primii clienţi, primele livrări fiind aşteptate în următoarea perioadă.

BMW 530e iPerformance este cel mai inovator model din categoria lui şi oferă întregul portofoliu de sisteme de asistenţă a conducătorului disponibil la BMW Seria 5 – în toate modurile, inclusiv eDrive.

Aceste sisteme sunt completate de toate dotările disponibile pentru îmbunătăţirea confortului şi de calităţile excelente de condus pe distanţe lungi, inclusiv un portbagaj pentru bagajul destinat călătoriilor în străinătate. Ca sursă de putere, tehnologia BMW eDrive de ultimă oră este combinată cu motorul pe benzină BMW TwinPower Turbo pentru a crea un sistem de propulsie hybrid plug-in puternic şi foarte economic.

Două motoare, autonomie 650km

Motorul electric al sistemului BMW eDrive are o putere de 83 kW/113 CP şi oferă un cuplu maxim de 250 Nm, în timp ce motorul termic cu patru cilindri, cu o capacitate de 2,0 litri, generează 135 kW/184 CP şi un cuplu de 320 Nm.

Datorită combinaţiei dintre cele două motoare, emisiile CO2 ale modelului BMW 530e iPerformance se menţin la un nivel foarte redus de 44 g/km. Puterea totală a sistemului de 185 kW/252 CP şi cuplul maxim total de 420 Nm propulsează BMW 530e iPerformance de la 0 la 100 km/h în 6,2 secunde şi permite atingerea unei viteze maxime de 235 km/h.

BMW 530e iPerformance are o autonomie de până la 650 de kilometri în lumea reală şi este capabil să acopere distanţe de până la 50 de kilometri şi o viteză maximă de 140 km/h în regim exclusiv electric.

Puterea motorului electric şi a celui termic sunt direcţionate către puntea spate prin intermediul unei transmisii Steptronic cu opt trepte, disponibilă standard.

Încărcare wireless

Pachetul de baterii de înaltă tensiune, care constă din celule litiu-ion cu o capacitate totală de 9,2 kWh, a fost plasat sub scaunele din spate, cu impact minim asupra spaţiului portbagajului.

Bateria de înaltă tensiune a BMW 530e iPerformance poate fi încărcată complet în mai puţin de cinci ore de la o sursă casnică de curent şi în mai puţin de trei ore dacă este conectată la un panou BMW i (Wallbox, capacitate de încărcare 3,7 kW).

În plus, din 2018, BMW Wireless Charging (încărcarea wireless) a bateriei de înaltă tensiune va fi disponibilă ca opţiune pentru BMW 530e iPerformance. Această tehnologie permite transferul energiei fără a utiliza cabluri.

BMW 530e iPerformance. Diferenţiere vizuală discretă

O serie de evidenţieri vizuale discrete oferă indicii cu privire la tehnologia de propulsie revoluţionară ce se află sub capota noului BMW 530e iPerformance.

Barele albastre ale grilei radiatorului, capacele de culoare albastră ale butucului roţilor, priza de încărcare localizată între pasajul roţii faţă şi montantul A de pe partea conducătorului, emblema “eDrive” de pe montantul C şi, desigur, marcajul “530e” de pe capota portbagajului sunt cele mai evidente caracteristici de identificare ale variantei hybrid plug-in.

Când pasagerii deschid uşile, ei sunt întâmpinaţi de panourile iluminate ale pragurilor, care poartă inscripţia “eDrive”, şi de un interior care reflectă eleganţa sportivă a designului exterior, la fel cum fac toate variantele sedanului business.

Suplimentar, BMW 530e iPerformance dispune de un buton eDrive pe consola centrală, alături de monitoarele special concepute pentru panoul de instrumente din faţa conducătorului şi ecranul central de informaţii.

BMW eDrive adaptează şi anticipează

Pe lângă comutatorul Driving Experience Control, cu setările SPORT, COMFORT şi ECO PRO, conducătorii vor avea la dispoziţie şi butonul eDrive. Acesta le permite adaptarea cu mare precizie a modului de operare a sistemului BMW eDrive la călătoria ce urmează prin cele trei moduri de condus: AUTO eDRIVE, MAX eDRIVE şi BATTERY CONTROL.

AUTO eDRIVE asigură interacţiunea motorului termic şi a celui electric pentru un efect optim în orice situaţie de condus şi permite o viteză maximă în regim exclusiv electric de până la 90 km/h. Acest mod este activat automat ca setarea implicită de fiecare dată când automobilul este pornit. Când este selectat modul MAX eDRIVE, BMW 530e iPerformance rulează exclusiv pe energie electrică. Pentru aceasta, maşina utilizează întreaga putere a propulsiei electrice şi poate atinge o viteză maximă de 140 km/h. Cu toate acestea, la kickdown, motorul termic va fi activat şi va oferi un plus de putere – de exemplu pentru efectuarea unei depăşiri.

BMW 530e iPerformance

Modul BATTERY CONTROL lasă conducătorul să stabilească manual nivelul de încărcare al bateriei de înaltă tensiune. Valoarea poate fi ajustată între 30 şi 100% din capacitatea maximă de încărcare, ceea ce permite ca procentul respectiv din capacitatea bateriei să fie rezervat pentru o deplasare exclusiv electrică la un moment ulterior al călătoriei.

Sisteme de asistență

Noul BMW 530e iPerformance nu impune nici o restricţie atunci când vine vorba de alegerea opţiunilor de echipamente, ceea ce înseamnă că poate susţine conducătorul cu o gamă vastă de sisteme de asistenţă, dacă este nevoie – iar acestea pot fi folosite şi în modul eDrive.

Sistemele cuprind asistentul de evitare prin schimbarea benzii, avertizarea la trafic transversal, asistentul de schimbare a benzii (Lane Change Assistant) şi avertizare activă la schimbarea benzii (active Lane Change Warning), care intervin asupra direcţiei automobilului pentru a evita o coliziune iminentă.

Disponibile opţional, tempomatul activ (Active Cruise Control / ACC) şi asistentul pentru menţinerea benzii (Lane Keeping Assistant) aduc acum noi funcţii. Acestea includ adoptarea limitelor de viteză transmise de Speed Limit Assist (asistentul inteligent de viteză) către tempomatul activ, conducătorul având şi opţiunea de a stabili o marjă de variaţie de +/-15 km/h.

Această dotare aduce BMW 530e iPerformance mai aproape de condusul autonom, la fel ca şi asistentul de direcţie şi menţinere a benzii; cu acest sistem, automobilul ajută conducătorul să menţină o distanţă sigură, să accelereze, să frâneze şi să menţină banda când rulează la viteze de până la 210 km/h.

Share.

Reply with your Facebook account

Leave A Reply