Antreprenorul român. Piață atipică, planificare, perseverență dar și…noroc. Interviu Corin Romanescu

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

CEO al Centrului de Evenimente The President, Corin Romanescu activează de 20 de ani pe piața HORECA, fiind martor al principalelor tendințe ale fiecărei perioade. În ultimii 5 ani a contribuit la organizarea cu succes a peste 1000 de evenimente corporate și private, oferind sfaturi practice și sprijin pentru sute de cupluri și zeci de companii din sectorul privat. Intrebările de mai jos privesc situația antreprenorului român în general și a celui din segmentul HORECA în special.

  1. Ce caracteristici trebuie să aibă un manager sau antreprenor, pentru a putea dezvolta o afacere de la 0 și pentru a o conduce cu succes?

Piața din România este considerată atipică de mulți antreprenori români și străini. Legislația schimbătoare, condițiile unice de dezvoltare ale pieței, anumite caracteristici ale forței de muncă, sunt doar câteva dintre elementele care o caracterizează.

De aceea, perseverența este una dintre calitățile fundamentale a oricărui antreprenor local sau expat, deoarece greutățile întâmpinate în dezvoltarea afacerii pot fi mai mari și pot necesita eforturi susținute pe termen lung. ”Să nu dai înapoi în fața greutăților” ar trebui să fie motto-ul fiecărui antreprenor.

”Să ai încredere în forțele proprii și în calitățile produsului sau serviciilor pe care le oferi”, este a doua caracteristică importantă a oricărui manager; este un lucru normal, deoarece, ca să-i poți convinge pe alții, trebuie să fii tu convins mai întâi că ai dreptate să lansezi un produs pe piață.

Nu în ultimul rând, dorința de a învăța trebuie să te urmărească permanent și să ocupe un loc important în activitatea ta zilnică. Învață mereu! Din experiența ta! Din experiența celor din jur! Și, mai ales, din greșelile tale și ale altor manageri!




Antreprenorul român. Lider, succes, echipă

 

  1. Cât de mult contează calitățile de lider pentru a conduce cu succes o echipă?

Să îți formezi o echipă și să o conduci cu succes, ca un adevărat lider, este un pas important și, adesea, o piatră de temelie pentru a clădi o afacere profitabilă. O echipă creată dintr-o mână de profesioniști, bine coordonată, poate suplini cu succes un număr mare de angajați și poate obține rezultate net superioare celor în care nu există echipe consolidate.

Există puțini lideri înnăscuți care să poată conduce cu succes o echipă fără a avea studii în domeniu. Desigur, un lider adevărat trebuie să posede calități certe, însă la fel de important este să fie educat în acest spirit, să știe când să ofere libertate de opinie echipei și spațiu pentru inițiativă, dar și când și cum să sancționeze, dacă este cazul. Sunt lucruri care pot fi învățate, însă trebuie să existe și o anumită intuiție care ține de calitățile native.

 

  1. Ce ați învățat în cei 20 de ani de când lucrați în sectorul HORECA?

Sectorul HORECA este foarte exigent, iar evenimentele, fie că vorbim de cele corporate sau private, sunt foarte dificil de organizat, necesită răbdare, cunoștințe organizatorice și capacitatea de a gândi pe mai multe planuri. Desigur, este nevoie și de un strop de noroc, mai ales atunci când vorbim despre evenimentele organizate în aer liber, însă nimic nu poate fi lăsat la voia întâmplării, totul trebuie gândit în amănunt, astfel încât să iasă perfect.

Suntem mai mult decât organizatori de evenimente profesioniști, suntem parteneri ai clienților noștri și, în calitate de parteneri, le oferim sfaturi competente, în toate domeniile organizatorice, astfel încât serviciile noastre să fie perfecte.

Evenimentele sunt foarte importante atât pentru noi, cât și pentru clienții noștri, fie că vin din sectorul privat sau cel al companiilor. Fiecare eveniment este unic, nu există loc de rateuri, este primul lucru pe care îl învață fiecare nou membru al echipei noastre.

Calitatea serviciilor trebuie să ocupe primul loc în gândurile fiecărui angajat, alături de felul în care trebuie să răspundă tuturor solicitărilor clienților noștri. Nu îți poți permite luxul de a lăsa un client să plece nemulțumit și suntem fericiți că avem clienți care continuă să-și organizeze evenimentele la noi de ani de zile.




Antreprenorul român. Imaginea afacerii

  1. Ce sfaturi ați da unor tineri antreprenori care doresc să lanseze un start-up în prezent?

În primul rând, orice antreprenor în devenire trebuie ”să-și facă temele bine”, să cunoască la perfecție domeniul în care dorește să-și lanseze business-ul, să știe cine este concurența existentă pe piața (și mai ales ce activități de promovare de succes a avut concurența dar fără să exagereze, totuși), să cunoască foarte bine produsul sau serviciul pe care dorește să-l lanseze și să aibă încredere în calitățile sale.

Apoi, orice antreprenor trebuie să fie conștient că el însuși reprezintă, încă de la început, imaginea afacerii pe care o lansează și că, așa cum este el perceput, va fi percepută și afacerea sa.

Nu în ultimul rând, să realizeze că, după lansarea business-ului, nu-și va mai putea lua o vacanță bine-meritată pentru o perioadă îndelungată deoarece va trebui să supravegheze permanent afacerea și să urmărească rezultatele pe termen scurt, mediu și lung a fiecărui pas pe care îl face.

Un plan de afaceri creat încă de la început și care va include toate investițiile necesare, atât pentru dezvoltarea afacerii, cât și pentru activitățile sale de promovare, îl va ajuta foarte mult să nu depășească bugetul stabilit.

Să nu se aștepte să-și recupereze investiția inițială în câteva luni de la lansarea afacerii, este un alt sfat pe care l-aș da oricărui nou antreprenor. Este un aspect foarte important, adesea trecut cu vederea de antreprenorii aflați la început, nerăbdători să obțină rezultate pe termen scurt.

Antreprenorul român. Succesul personal

  1. Dacă ar fi să schimbați ceva în parcursul dumneavoastră profesional, ce ați schimba?

Nu-mi doresc să schimb nimic din cariera mea; deși au existat suișuri și coborâșuri, ca în viața oricărui alt antreprenor, fiecare experiență, pozitivă sau negativă, m-a ajutat să evoluez, să-mi construiesc personalitatea ca antreprenor, ca manager și, nu în ultimul rând, ca lider.

Consider că fiecare moment al vieții noastre, indiferent că este o problemă sau o realizare, ne îmbogățește experiența și ne face mai buni, dacă știm să o apreciem la adevărata valoare.

Experiențele obținute din eșecuri sunt neprețuite pentru că ne ajută să realizăm cât de puternici suntem și, mai ales, că putem obține tot ce ne dorim dacă suntem perseverenți. Întotdeauna vor exista probleme mai mari sau mai mici, așa este viața, însă important este cum trecem peste ele și, în special, cum le rezolvăm în favoarea afacerii noastre.

 

  1. Care a fost cel mai dificil moment din cariera dumneavoastră și cum l-ați depășit?

De-a lungul celor 20 de ani de carieră au existat mai multe momente dificile: afaceri care nu au funcționat la nivelul dorit, investiții pierdute, parteneriate mai puțin fericite etc.

Sunt aspecte prin care trece orice antreprenor, îți trebuie noroc și multă experiență ca să dezvolți o afacere de succes încă de la început. Important este să nu te lași copleșit, să mergi mai departe pentru că, așa cum spune americanul, ”It’s just business!”. Dacă o afacere nu merge, poți oricând să începi alta cu șanse mai mari de succes, viața merge înainte.

Antreprenorul român. The President

  1. Care este cea mai mare realizare a dumneavoastră pe plan personal? Dar pe plan antreprenorial?

Familia mea este cel mai important lucru pentru mine. Încerc să-i acord cât mai mult timp (chiar dacă nu atât cât mi-aș dori), facem activități diverse împreună și mă străduiesc să particip la cât mai multe dintre activitățile copiilor.

Pe plan profesional este o mare realizare pentru mine faptul că am construit o echipă sudată și o afacere care se conduce singură, cu sprijinul unor manageri deosebiți. The President a devenit, în 5 ani, un brand sinonim cu seriozitatea, bunul gust, eficiența și eleganța.

Este un alt motiv de mândrie pentru mine și pentru echipa implicată, iar faptul că avem clienți care sunt alături de noi încă de la deschidere, mă îndreptățește să cred că suntem pe drumul cel bun.




Despre Corin Romanescu

CEO al Centrului de Evenimente The President, Corin Romanescu activează de 20 de ani pe piața HORECA, fiind martor al principalelor tendințe ale fiecărei perioade. În ultimii 5 ani a contribuit la organizarea cu succes a peste 1000 de evenimente corporate și private, oferind sfaturi practice și sprijin pentru sute de cupluri și zeci de companii din sectorul privat.

Ca absolvent al UTCB – Universitatea Tehnica de Construcții București, a învățat încă din facultate secretele manageriale care l-au ajutat în conducerea unor echipe de diferite dimensiuni.

 

Share.

Reply with your Facebook account