Nu te-ai întrebat niciodată de ce reclama din contul tău de Gmail sau, în general cea de pe calculator părea că îți „citește gândurile”. De fapt nu îți citea gândurile. Doar mailul.
A, nu știai asta? Mda, nașpa. Ceva-ceva tot bănuiai, nu?
Gata! Google va înceta scanarea mailurilor în scopul livrării de publicitate cu conținut targetat, anunță Bloomberg.
Astfel se oprește unul dintre cele mai controversate practici de pe piața publicității.
Cu toate acestea, anunțurile vor continua să apară în versiunea gratuită a Gmail, ca mesaje promovate.
În schimb, în loc să scaneze e-mailurile unui utilizator, anunțurile vor viza acum alte informații personale pe care Google le trage deja din alte surse Printre acestea – search-urile tale pe pe motorul de căutare sau pe YouTube.
Google renunță să îți mai citească mailul
Anunțurile bazate pe mesaje de e-mail scanate au atras până acum numeroaseprocese iar compania a primit nenumărate critici. Cu toate acestea, o categorie a fost fericită. Cea a comercianților, cărora le-a fost oferită o modalitate bine targetată de a ajunge la consumatori.
Daca cineva mai avea dubii ca emailurile sunt citite si procesate pentru ca mai tarziu sa devina baza reclamelor targetate pe obisnuinta de consum a utilizatorilor, urmatoarea declaratie de la Google le va anula pe toate, scria acum cativa ani Yoda.ro
Conform site-ului ConsumerWatchdog.com, care a reusit sa obtina o pozitie oficiala a Google exprimata in timpul unui proces, gigantul on-line s-a exprimat clar si raspicat opinia:
“Toti utilizatorii de email trebuie sa se astepte ca mailurile lor vor fi subiectul unei procesari automatizate.“