Fundația Michael Schmidt a încheiat campania „Etnicii germani. 100 de destine în secolul românesc” în cadrul unui eveniment, care a avut loc la sediul Automobile Bavaria din București.
Fundația Michael Schmidt se implică în fiecare an în proiecte ce vizează conservarea și promovarea culturii săsești din Transilvania, iar, în toamna anului trecut, a lansat campania „Etnicii germani. 100 de destine în secolul românesc”, pentru a sublinia rolul etnicilor germani și contribuția acestora la dezvoltarea României în primii 100 ani ai țării.
Campania a inclus 10 scurtmetraje, în cadrul cărora 10 etnici germani și-au spus povestea, precum și o serie de editoriale scrise de diplomați și oameni de cultură și un concurs de storytelling dedicat tinerilor. Cea mai mare parte din materialele dezvoltate în cadrul companiei pot fi vizionate pe site-ul www.fundatia-michael-schmidt.org/100deetnicigermani/.
„Prin această campanie ne-am dorit să promovăm contribuția etnicilor germani în dezvoltarea primului secol românesc și, credem noi, am reușit să atragem atenția într-o manieră pozitivă, asupra comunității noastre. Am primit sute de mesaje apreciative, iar această reacție favorabilă a mediului online, cu precădere, ne încurajează să venim în continuare cu abordări diferite, adaptate epocii în care trăim, prin care să promovăm multiculturalitatea care ar trebui să caracterizeze în continuare societatea actuală. În același timp, sperăm că inițiativa noastră va reprezenta o sursă de inspirație pentru alte minorități, dar și pentru generațiile viitoare.” a declarat Michael Schmidt, Președinte Automobile Bavaria Group și, totodată, președintele fundației.
Evenimentul din 12 martie s-a bucurat de prezența unora dintre etnicii germani protagoniști ai scurtmetrajelor prezentate, respectiv a: Michael Schmidt, Președinte Automobile Bavaria Group și, totodată, președintele fundației, Dr. Daniel Zikeli, Episcop Vicar al Bisericii Evanghelice de Confesiune Augustană din România și Antonia Binder, artist independent, dar și a unor invitaţi de seamă precum Excelența Sa, Ambasadorul Republicii Federale Germania în România, Cord Meier-Klodt; Subsecretarul de Stat în cadrul Ministerului Culturii și Identității Naționale, doamna Irina Marin Cajal; Subsecretarul de Stat la Departamentul pentru Relaţii Interetnice, doamna Christiane Cosmatu; Directorul Direcției Minorități din cadrul Ministerului Educației Naționale, domnul Alexandru Szepesi, precum şi Rectorul Universității de Vest din Timișoara, domnul Marilen Pirtea.
În cadrul evenimentului, participanții au fost plăcut surprinși și de expoziția de fotografie care i-a inclus pe cei 90 de etnici germani nominalizați în cadrul campaniei de către cei 10 protagoniști ai scurtmetrajelor, astfel ca, la final, campania să includă, simbolic, 100 nume reprezentative. Cei 100 reprezintă modele inspiraționale atât pentru generațiile actuale, cât și pentru cele viitoare, ai etnicilor germani care au contribuit, prin acțiunile proprii, ca România să se dezvolte sau să fie mai bine promovată în întreaga lume.
De-a lungul celor 4 luni în care s-a derulat, campania a inclus: peste 100 minute de conținut video si peste 500.000 vizualizări ale clipurilor postate, sute de comentarii pozitive, 4 evenimente la nivel național în cadrul cărora clipul rezumat al campaniei sau o parte din scurtmetraje au fost prezentate, un concurs de storytelling dedicat tinerilor din Româania, pornind de la tema Următorii 100 ani, care s-a încheiat cu o excursie în satele săsești și, nu în ultimul rând, cu satisfacția că membri de seamă ai comunității germane din România au devenit mai cunoscuți publicului larg.