Taxa Oxigen, Euro 3, senzor de aer, n-avem metrou în Drumul Taberei…frecții. te-ai intrebat vreodată ce respiri în subteran? Să-ți arăt ce respiri la metrou!
Clipul unui amic de pe Facebook mi-a atras atenția! ASTA găsești în sistemele de ventilație, evident și ăn plămânii tăi, dacă mergi cu metroul.
Să-ți arăt ce respiri la metrou!
Aerul pe care îl respirăm la metrou este de 10 ori mai nociv decât cel din cea mai aglomerată intersecție din Capitală. În afară de poluarea aerului, în orele de vârf și concentraţia de dioxid de carbon este periculos de ridicată.
Concentraţia de pulberi în suspensie din metroul bucureștean, adică periculos, este uriaşă. În timp, inhalarea de particule nocive poate duce chiar la apariția cancerului.
Acum cîțiva nai Libertatea a testat calitatea aerului din metroul din București, pe Magistrala 4, care face legătura între Gara de Nord şi Străuleşti. Rezultatele au arătat că fie că mergi la un concert rock, fie că aștepți metroul în acel punct, nivelul de zgomot este aproape la fel de intens. Cauza este folosirea unor trenuri foarte vechi.
Să-ți arăt ce respiri la metrou! Cateva teste
Calitatea aerului a fost testată cu ajutorul unor aparate folosite de specialişti. Cea mai gravă situaţie este pe Magistrala 2, între Berceni şi Pipera. În staţia de la Piaţa Unirii 2 s-au înregistrat, puţin după ora 9, nu mai puţin de 680 micrograme de particule în suspensie pe metrul cub (PM10). Mai mult de jumătate dintre aceste particule sunt mai mici de 2,5 microni.
Dar despre PM10 și PM2 probabil că știi. Când ai 20-45 de PM2,5 si PM10, Airly iți zice că aerul e “bunicel”. La 60, iti spune că “se putea si mai bine”. La 80-90 calitatea aerului e “proasta”. In fine, peste 100 ai “poluare excesiva”. Iar tu la metrou ai, prin teste, 680! Cum iti sună?
Aceste particule de praf sunt atât de subţiri, încât pătrund adânc în plămâni. Organismul le consideră bacterii şi încearcă să le distrugă. Pe termen scurt, se produce o inflamare a ţesutului pulmonar. Însă, pe termen lung, poate apărea cancer. Explicațiile au fost furnizat de medicul pneumolog Florin Mihălţan, pentru Libertatea.
Ce respiri la metrou. Si ce ar trebui sa raspiri. Diferenta 10x
În 2011, statul a stabilit ca limita maximă de particule în suspensie PM 10 să fie de cel mult 50 micrograme pe metru cub, iar PM 2,5 de maximum 25 micrograme/m3. În aproape toate staţiile de metrou, unde a fost analizată calitatea aerului, aceste valori sunt cu mult depăşite.
Situația este la fel de gravă și în vagoanele de metrou. Pe Magistrala 2, s-au înregistrat valori de peste 500 μm/m3 în cazul PM10 şi peste 300 μm/m3 în cazul PM 2,5. Adică, de peste 10 ori mai mari decât limitele până la care se consideră că nu este pusă în pericol sănătatea oamenilor.
Dar, las, ca singura problema e ca nu avem metrou in drumul taberei!