După prezentarea în premieră la Salonul Internaţional Auto de la Frankfurt (IAA 2017), noul BMW i3s îşi face debutul e piaţa mondială, inclusiv în România, unde este disponibil pentru comenzi.
Preţul de început fără programul Rabla Plus este de 35100 Euro fără TVA (41769 Euro cu TVA) pentru versiunea integral electrică. Deja primii 4 clienţi aşteaptă livrărirea primelor modele până la sfârşitul acestui an.
Prin extinderea programului „Rabla Plus”, noi clienţi BMW i pot beneficia acum de cele mai noi versiuni BMW i3 şi BMW i3s în România cu un o susţinere de 10.000 Euro din preţul cu TVA.
În acest an BMW Group intenţionează să livreze peste 100.000 de modele electrificate la nivel mondial. Unul din trei modele electrice şi unul din trei modele plug-in hybrid vândute în România aparţin BMW Group.
Până în luna octombire inclusiv au fost livrate 65 de modele BMW i3 şi 32 de modele plug-in hybrid, iar piața a ajuns la un total de 295 de automobile electrificate (hinride plug-in şi electrice).
BMW i3s a ajuns în România. Noile BMW i3 şi BMW i3s
Lansarea BMW i3s vine o dată cu o actualizare importantă pentru BMW i3 care include un nou sistem de operare BMW iDrive, un design revizuit pentru o imagine mai sportivă şi mai elegantă, dar şi o extindere importantă a sistemelor de asistenţă.
Ca element distinctiv de designe xterior, BMW i Black Belt, care se întinde de la capotă peste acoperiş până în spatele automobilului, este completată acum de montanţii A şi de benzile de acoperiş, care au tot o finisare de culoare neagră.
Gama de culori pentru restul caroseriei a fost extinsă pentru a include Melbourne Red metalizat şi Imperial Blue metalizat. Pe lângă aceste două culori noi, clienţii pot alege şi nuanţele nemetalizate Capparis White şi Fluid Black, precum şi din Protonic Blue metalizat şi Mineral Gray metalizat.
Restilizarea barelor faţă şi spate accentuează lăţimea automobilului, întărind percepţia dinamică. O bandă decorativă cromată, care acoperă întreaga lungime a spatelui, şi poziţionarea denumirii modelului şi a emblemei eDrive pe marginile exterioare ale hayonului sunt alte elemente de desing care întăresc percepţia lăţimii automobilului.
Noile BMW i3 şi BMW i3s sunt echipate standard cu faruri LED integrale, care folosesc unități LED atât pentru faza scurtă şi cea lungă, cât şi pentru luminile de zi. Noile indicatoare de semnalizare sunt dotate şi ele cu tehnologie LED şi sunt integrate în bara frontală sub forma unor benzi orizontale. Acest lucru înseamnă că LED-urile sunt utilizate acum pentru toate funcţiile de iluminare în partea frontală a automobilului, aşa cum se întâmpla deja cu blocurile optice spate, acoperite cu sticlă.
BMW i3s a ajuns în România. Suspensie sport, motor de 184CP
Noul BMW i3s vine echipat standard cu suspensie sport, care include o reducere cu 10 milimetri a gărzii la sol.
Extinderea cu 40 de milimetri a ecartamentului în comparaţie cu BMW i3 are un impact suplimentar asupra marginilor negre ale pasajelor roţilor. Noul BMW i3s este disponibil cu jante exclusive de 20 de ţoli, din aliaj uşor, cu design “double-spoke”, care sunt mai late cu 20 de milimetri decât versiunile disponibile anterior. Ele pot fi comandate în variantele de culoare Bicolour şi Jet Black.
Noul BMW i3s oferă o interpretare şi mai sportivă, dispunând de un motor electric de 135 kW/184 CP care generează un cuplu maxim de 270 Nm. Trenul de rulare actualizat include controlul modificat al motorului şi lagăre cu role conice specifice, care au fost utilizate pentru a optimiza suplimentară a livrării puterii şi a curbei de putere la turaţii mai mari. La limitele intervalului de turaţii ale motorului, puterea şi cuplul dezvoltate vin cu o creştere de până la 40% faţă de BMW i3.
În plus, noul BMW i3s este echipat cu suspensie sport cu arcuri, amortizoare şi bare antiruliu special dezvoltate. De asemenea, conducătorii pot selecta modul SPORT utilizând comutatorul Driving Experience Control. Aceasta iniţiază un răspuns mai direct al acceleraţiei şi caracteristici mai ferme ale direcţiei pentru a accentua suplimentară a laturii sportive a automobilului.
Doar 6,9 secunde sunt suficient pentru ca noul BMW i3s să accelereze de la 0 la 100 km/h, în drum spre viteza maximă de 160 km/h. Rezultatul este un consum de energie electrică combinat de 14,3 kWh/100 km* în ciclul NEDC. Autonomia electrică ajunge la 280 de kilometri conform ciclului NEDC, la 235-245 de kilometri conform WLTP şi până la 200 kilometri în utilizarea zilnică.
BMW i3s a ajuns în România. Motor auxiliar pe benzină
Un motor pe benzină, cu doi cilindri şi putere de 28kW/38 CP, pentru extinderea autonomiei (range extender) este disponibil ca opțiune atât pentru noul BMW i3, cât şi pentru noul BMW i3s. Motorul acţionează un generator care produce energia necesară în timpul condusului pentru a menţine un nivel constant de încărcare a bateriei de înaltă tensiune.
Acest lucru extinde autonomia generală a automobilului în utilizarea cotidiană cu 150 de kilometri, mărind-o de la aproximativ 180 de kilometri până la un maxim de 330 de kilometri. Autonomia electrică a noului BMW i3 cu range extender este de 225 până la 235 de kilometri conform NEDC şi de 190-200 de kilometri conform WLTP. Cifrele corespunzătoare pentru noul BMW i3s cu range extender sunt de 220 de kilometri în NEDC şi de 185-195 de kilometri în WLTP.
BMW i3s a ajuns în România Preţuri BMW i3 şi BMW i3s (fără programul Rabla Plus)
BMW i3 BEV ….. 32.100 Euro fără TVA
BMW i3s BEV … 35.100 Euro fără TVA
BMW i3 REX …… 35.950 Euro fără TVA
BMW i3s REX …. 39.000 Euro fără TVA