Peste 13 milioane de spectatori au înregistrat anul trecut cinematografele din România, iar rețeaua instituțiilor de spectacole a numărat 5,7 milioane de persoane.
Conform unei statistici publicate de INS și preluate de Mediafax, reţeaua cinematografică, existentă la sfârşitul anului 2016 în evidenţele CNC, a cuprins 92 de unităţi cinematografice cu 393 săli de cinema şi 74.100 de locuri. Au avut loc 577.500 proiecţii de filme, vizionate de 13 milioane spectatori.
Câți români merg la film. Filme românești vs filme străine
În anul 2016, au fost distribuite în cinematografe 505 filme, din care 64 de filme naţionale şi 441 filme străine.
Producţia naţională de filme pentru marele ecran, în anul 2016, a cuprins 49 de filme (24 filme artistice cu producţie românească şi 14 filme artistice realizate în coproducţie), 7 filme documentare şi ştiinţifice şi 4 filme de animaţie (producţie românească).
Câți români merg la film. Top filme
Cele mai vizionate filme au fost Suicide Squad/Brigada Sinucigașilor (421.000 spectori), Deadpool (355.000) și The Jungle Book/Cartea Junglei (353.000 spectatori).
Topul filmelor românești este dominat de Selfie 69 (150.000 de spectatori), abia pe locul 33 în topul general al filmelor (străine + românești). Pe locurile următoare – Două lozuri (133.000 de spectatori) și Câini (30.000 spectatori).
Totuși au fost și pelicule care, din cauza lipsei bugetului de promovare, au făcut încasări mai mult decât modeste – sub 500 de spectatori și chiar sub 100.
Câți români merg la film sau la teatru? 5,7 milioane de iubitori de teatru
Reţeaua instituţiilor şi companiilor de spectacole şi concerte a cuprins, în anul 2016, un număr de 227 de unităţi, din care 167 unităţi de bază şi 60 de secţii. Instituţiile şi companiile de spectacole au susţinut 22.400 de reprezentaţii, urmărite de 5,7 milioane spectatori.
În funcţie de tipul instituţiilor şi companiilor de spectacole, în anul 2016, cei mai mulţi spectatori s-au înregistrat la teatre (41,7%) şi la spectacolele susţinute de ansambluri artistice, trupe de dans şi de divertisment (30,4%).