Știu, “Brexit: The Uncivil War” este un film din prima jumătate a lui 2019. Dar iată că ieșirea Marii Britanii din EU îl propulsează din nou în centrul atenției. Vreți să știți cum s-a ajuns aici?
“Brexit” face parte din categoria filmelor deștepte și are calitatea de a fi vizionat la fel de bine și peste 5 și peste 10 și peste mai mulți ani. Pentru că se referă la un eveniment istoric.
“Cât de tâmpiți au fost ăștia să iasă din Uniune”, v-ați întrebat, cu voce tare sau doar în sinea dvs. Dacă este să dăm crezare filmului, răspunsul este ușor de dat: “Păi cam atât de..”
Nu știm cât din film reprezintă adevăr incontestabil istoric și cât fantezie regizorală. Și nu o să știm niciodată. Tot ce știm, însă este că scenaristul James Graham și regizorul Toby Haynes ( trebuie să fi auzit de el, a făcut „Sherlock”, “Dr. Who” si “Black Mirror”) au săpat, au pus la cap tone de materiale de presă, au încercat să rezolve un puzzle complicat, iar rezultatul este mai mult decât onorabil.
Ce vedem pe HBOgo: BREXIT. Păpușarul din spatele campaniei
Partitura supremă i-a fost acordată lui Benedict Cumberbatch, care joacă rolul strateguluilui politic Dominic Cummings, “creierul”, sau cum apare cel mai des în presa de actualitate “păpușarul” din spatele Brexitului.
Cummings nu pare mânat în această aventură decât de ambiții personale, de o curiozitate de a vedea “dacă se poate” și de un caracter egocentric dus la plus infinit.
Ce vedem pe HBOgo: BREXIT, vechi vs nou
Este o luptă nou vs vechi în care gândirea “conservatoare” a politicienilor (90% proști, așa cum se exprimă) este penalizată. Și nici politicienii din tabăra pro-Brexit nu sunt iertați – atât Nigel Farage cât și Boris Johnson au imagini caricaturale, grobiene, jucând doar rol de portavoce pentru proiectul LUI.
În timp ce în tabăra adversă se organizează clasicele focus grupuri, cu creionul în mână, campania Brexit are în spate și din umbră algoritmii companiei Aggregate IQ (o variantă Cambridge Analytica) care vor aduce cifra care va răsturna votul final – 3.000.000 de voturi venite de nicăieri, din rîndul celor care nu contau, nu aveau cum să fie luați în calcul pentru că nu existau în nici un panel.
Strategia “think outside the box” are efect.
Ce vedem pe HBOgo: BREXIT
Ca să vă lămuriți, vedeți filmul. O oră și jumătate bine cheltuită. IMDB dă nota 7/10 acestei producții care poate fi văzută pe HBOgo.