Mașinile premium sunt un adevărat magnet pentru românii care au un ban, dar vor să arate că au mult mai mulți.
În ultima vreme se produce un fenomen interesant. Sătui de povestea bunicii care are o mașină la puțini kilometri pentru că doar își făcea cumpărăturile de la Lidl cu ea, mulți români nu mai “pun botul” la mașini cu un kilometraj de 90.000 – 120.000. Se orientează la unul superior, de peste 200k, în ideea că, oricum, fiind vorba de un brand premium, mașina “o să țină”. Ce nu știu ei este că, de fapt, o mașină vândută în țară cu 200k km, are de fapt undeva pe la 500k km.
Ce-i drept, circumstanțele sunt favorabile. Sunt mașini premium, excelente, excelent întreținute, care în 3-4-5 ani au ajuns să sară de 500.000km pe bord. Vorba cuiva de pe un forum – “Kilometrii dați înapoi au efect numai asupra cretinilor care cred că în afara țării mașina stă pe loc”…
Cum câștigă un samsar 3-4.000 de euro la o mașină
Site-ul inspectorauto.ro trece în revistă câteva modele premium, de 3-5 ani vechime, dar cu rulaje fantastic de mari – peste 500.000 km. Și care aduse în România ajung să “slăbească” 300.000 km dar și să coste cu 3.000-4.000 de euro mai mult.
“Mai mult decat atat, un kilometraj de sub 200.000 km a devenit “de acceptat” pentru tot mai multi clienti din Romania, mentalitatea fiind de tipul “mai bine cumpar una cu 180.000 km, dar reali, decat una data inapoi la 100.000 km, de la 500.000 km”. comentează inspectorauto.ro.
“Metodele de masluire a kilometrajului au ajuns atat de performante incat nici cu tester autorizat nu poate fi identificat rulajul real. De aceea este foarte importat sa verifici istoricul de kilometri in diverse baze de date” spun tot ei.
“Mercedes-Benz are cautare mai mica pe piata second hand, fata de BMW si Audi, insa in cazul masinilor Mercedes-Benz trebuie atentie maxima deoarece au, de regula, cele mai mari rulaje. In special Clasa E reprezinta un model foarte raspandit la firmele de taxi si inchirieri, plus piata masinilor de companie din multe tari occidentale. Cele mai multe masini cu peste 500.000 km la bord sunt Mercedes-Benz, BMW mai rar si Audi si mai rar”.
Câteva exemple
Iată câteva exemple de mașini care pot fi măsluite și la care poți face, ca samsar, un profit excelent… sa vedem asadar cum câștigă un samsar 3-4.000 de euro la o mașină
Audi A6 3.0 TDI cu 412.595 km la bord. O berlina premium cu motor mare, puternic si economic, din 2013, in stare cosmetica excelenta si la un pret foarte bun (16.850 euro). Scazandu-i fraudulos kilometrajul la sub 200.000 km un samsar poate obtine peste 22.000 euro pe o astfel de masina.
BMW 520d din 2012 cu 571.707 km la bord si 14.650 euro. Probabil cea mai cautata berlina premium din clasa ei si cea mai performanta din segmentul, aceasta masina a trecut bine de jumatate de milion de kilometri, iar la starea estetica in care se prezinta un rulaj de 200.000 trecut fraudulos in bord ar putea parea plauzibil.
Mercedes-Benz E 200 CDI din 2013, cu 520.000 km la bord, la 12.350 euro. Asadar, generatia anterioara a Clasa E, cu facelift chiar, motor economic si transmisie automata se prezinta in stare cosmetica excelenta si poate fi lejer data cu 300.000 km inapoi.
Mai multe exemple cu astfel de mașini pe inspectorauto.ro