Am trăit să o vedem şi pe asta. Louis Vuitton, celebra casă de lux franceză a lansat o colecţie de genţi inspirată din tablouri celebre.
Colecţia iese pe piaţă în colaborare cu artistul american Jeff Koons. Pentru mai puţini cunoscători, Koons este un artist conceptual american, cunoscut pentru reproducerile la scară largă a unor obiecte banale, cum ar fi animalele din baloane.
Scopul declarat a casei de modă este de a moderniza imaginea celebrelor sale genți, relatează Agerpres.
Printre imaginile folosite la colecţia de genţi se numără „Gioconda” a lui Leonardo da Vinci, “Vânătoarea tigrului” de Rubens, “Fata cu câinele” de Fragonard, “Lan de grâu cu chiparoși”, de Van Gogh, sau “Marte, Venus și Cupidon”, de Titian.
Aceste cinci pânze au fost deja reinterpretate de Koons, în seria sa ‘Gazing Ball’, prezentată la galeria Gagosian din New York în noiembrie 2015.
Michael Burke, președintele casei Louis Vuitton, a declarat ziarului Le Figaro că această serie va provoca o dezbatere despre marii maeștrii și va arăta cum canoanele frumuseții sunt influențate de “o lungă listă de artiști”.
Louis Vuitton, colectia Masters. Cât costă?
Modelele acestei colecții ‘Masters’, prezentată marți, va fi pusă la dispoziția publicului începând din 28 aprilie. Preţurile variază undeva în intervalul 1.000 – 3.000 de euro, cea mai scumpă geantă ajungând la 4.000.
Preturile nu sunt mari in comparatie cu ce scoate pe piata Vuitton si nici comparativ cu cota artistului american.
Se pare ca ideea a venit din partea lui Delphine Arnault, directoarei adjunctă a Louis Vuitton, iar Koons a declarat ziarului Le Figaro că a acceptat-o deoarece îi place “să încerce toate posibilitățile creative ale artei”.
Iubitorii artei vor fi, totuşi bulversaţi. Dacă intră pe site-ul Louis Vuitton vor vedea cum colecţia este promovată cu ajutorul unor opere renascentiste animate. Din care Mona Lisa face cu ochiul sau norii din cerul lui Van Gogh se mişcă. Chestie de gust, nu?