Secretul cel mai bine păstrat a celor de la Dacia a fost dezvăluit: Noul Logan Electric. Masina va fi lansată în toamnă. Autonomia este peste a unui vehicol Tesla.
Uzinele Dacia se chinuie de multă vreme să păstreze acest secret, care a ieşit la suprafaţă printr-o imprudenţă.
Povestea, pe scurt, e cam asa…
Una dintre secretarele de la Mioveni, să-i spunem Tamara, ne-a trimis la redacţia MyMagazine un fax care cuprindea extrasele de plată a mai multor ingineri Dacia-Renault, încurcând, probail numerele de telefon.
Până aici nimic spectaculos, numai că aceştia erau în mare parte specialişti în electronică, pile voltaice şi sisteme electrice.
Cum totul părea destul de ciudat, am pornit pe firul acestui fax şi am aflat că trebuia să ajungă într-o localitate, tot din judeţul Argeş, unde oficial nu exista nici o fabrică Dacia.
Spunem oficial pentru că….
WOW. Asa ceva…Noul Logan Electric!
…Ne-am deplasat la faţa locului şi am văzut minunea. Pe un circuit facut in munţi, lângă localitatea Bucşeneşti, la o oră de mers cu maşina de fabrica de la Mioveni, specialiştii români testau Noul Logan Electric.
Evident că, oficial, această maşină nu există încă. Pozele făcute la Bucşăneşti dovedesc contrariul.
Sursele noastre din cadul Dacia ne-au dezvăluit mai mult detalii extrem de interesante.
Noul Logan Electric se va lansa la toamnă!
În primul rând autonomia. Noul Logan Electric se bazează pe tehnologii dezvoltate de Tesla şi modificate de cercetătorii români. Un alt lucru destul de ciudat, înmtrucât multă lume se aştepta să fie o reproectare a modelului Renault Zoe.
Ei bine nu. Specialiştii români au reuşit să sporească autonomia bateriilor Tesla cu peste 25%, iar acum suntem mândrii să vă spunem că autonomia pentru Noul Logan Electric va fi undeva pe la 650-700km mers real.
O altă veste excelentă este preţul. La ora actuală cea mai ieftină maşină electrică din România este în jur de 31.000 de euro. Loganul, se spune, ar putea ieşi la preţul de 17.500 cu tot cu TVA.
Dacă însă din acest preţ scădem 10.000 de euro, bonusul oferit de programul Rabla plus, ajungem la 7.500. Mai mult, dacă la Rabla plus cumulăm şi programul Rabla, preţul pentru Noul Logan Electric ar putea ajunge la 5.000 de euro.
In sfârşit maşină românească, la 5.000 de euro, în plus şi electrică.
Ultima veste bună vine de la sistemul de încărcare. Noul Logan Electric se va putea încărca practic oriunde. Cu prelungitor, fără, la priză de 220v sau 380, opţiunile sunt nelimitate, din câte am aflat noi. Opţional, cu ajutorul unui dispozitiv care mai costă 150 de euro, maşina se va putea încărca la propria sa brichetă.
Nu-i aşa că se anunţă un 1 Aprilie minunat?