Cel mai rapid și mai puternic 911 construit pentru șosea este pregătit de lansare: noul Porsche 911 GT2 RS își va sărbători premiera mondială la Festivalul Vitezei de la Goodwood, din Marea Britanie (30 iunie – 2 iulie).
Sub capota acestei mașini sport de înaltă performanță se află un motor boxer biturbo, de 515 kW (700 CP). Având o greutate de 1.470 kg cu rezervorul plin, coupé-ul cu construcție ușoară accelerează de la 0 la 100 km/h în 2,8 secunde.
Această mașină sport cu tracțiune spate atinge o viteză maximă de 340 km/h, iar datorită sistemului de propulsie similar celui din motorsport, noul 911 GT2 RS are un avantaj de 59 kW (80 CP) față de predecesorul său de 3,6 litri, dezvoltând un cuplu de 750 Nm (cu 50 Nm în plus).
Motorul se bazează pe cel de 3,8 litri al modelului 911 Turbo S, care generează 427 kW (580 CP).
Consumul mixt de carburant este anticipat la 11,8 l/100 km; emisii CO2: 269 g / km
Noul Porsche 911 GT2 RS. Detalii tehnice
Pentru a spori performanța, turbocompresoare de mari dimensiuni împing un volum mai mare de aer în camerele de combustie. Un nou sistem suplimentar de răcire asigură o ventilare optimă atunci când motorul e suprasolicitat, iar la temperaturi foarte ridicate, stropește cu apă intercooler-ul.
Astfel, temperatura amestecului ajunge în gama de suprapresiune, livrând putere optimă chiar și în condiții extreme. Transmisia PDK GT cu dublu-ambreiaj și șapte rapoarte, personalizată, de pe noul GT2 RS permite ca puterea să fie transferată fără întrerupere. În plus, sistemul de evacuare, special conceput din titan ultra ușor, cântărește cu aproximativ șapte kilograme mai puțin decât cel utilizat pe 911 Turbo și oferă un sunet emoționant, fără precedent.
Pentru prima dată, Porsche Design sărbătorește debutul unei mașini sport de înaltă performanță prin lansarea unui ceas în ediție specială, care face trimitere la lumea motorsportului. Ceasul 911 GT2 RS este destinat exclusiv celor care achiziționează noul 911 și poate fi comandat numai împreună cu noul model GT.
O parte dintre performanțele de mai su ale noul 911 GT2 RS sunt datorate șasiului proiectat impecabil, preluat de la mașinile de curse, cu direcție pe puntea spate dar și datorită anvelopelor Ultra High Performance (UHP).
La fel ca toate modelele sport GT, noul 911 dispune de o suspensie PSM special calibrată, cu un mod Sport personalizat, pentru a oferi o dinamică optimă la condus. Prizele de aer și gurile de admisie puternice, alături de eleronul impunător subliniază faptul că aerodinamica vehiculului a determinat atât forma, cât și designul remarcabil al exteriorului.
Roțile mari și late (265/35 ZR 20 în față și 325/30 ZR 21 în spate) asigură o forță deosebită la frânare și virare. Noul 911 GT2 RS este dotat cu sistemul de frânare ceramic, PCCB, în echiparea standard.
Aripile față, gurile de aerisire de pe aripi, carcasele oglinzilor exterioare Sport Design, prizele de aer de pe secțiunile laterale din spate și anumite părți de pe puntea spate sunt realizate din plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFR), la fel ca multe componente din interiorul mașinii. Capota este fabricată, de asemenea, din carbon, pentru a asigura o greutate cât mai redusă a vehiculului.
Noul Porsche 911 GT2 RS. Pachetul opțional Weissach. Greutatea este redusă cu 30 kg
Performanta poate fi întotdeauna dusă la următorul nivel – chiar și în cazul lui 911 GT2 RS. De aceea, inginerii Porsche au dezvoltat pachetul opțional Weissach, care asigură o reducere a greutății de aproximativ 30 kg. Pachetul include elemente suplimentare din plastic ranforsat cu fibră de carbon și din titan. De exemplu, plafonul și barele antiruliu sunt fabricate din carbon, la fel cum sunt și tijele de cuplare de pe cele două osii. Jantele de magneziu, prin greutatea lor brută redusă, conferă numeroase proprietăți impresionante șasiului. Hayonul compartimentului pentru bagaje și plafonul în finisaj cu textură de carbon sunt ornate cu o bandă centrală, la culoare cu restul caroseriei, pentru un efect vizual distinct.
Noul Porsche 911 GT2 RS.Un interior cu adevărat sportiv
Compartimentul pentru pasageri al noului 911 GT2 RS este dominat de tapițerie Alcantara roșie, piele neagră și accente în finisaj cu textură de carbon, în versiunea standard.
Volanul sport GT2 RS, cu padele de schimbare a vitezei, permite trecerea rapidă și sportivă dintr-o treaptă de viteză în alta. Conducătorul auto și pasagerii vor experimenta dinamica de condus a mașinii sport de înaltă performanță din scaunele sport, cu confort sporit, în finisaj cu aspect de fibră de carbon. La fel ca în fiecare 911, Porsche Communication Management (PCM) este unitatea centrală de control pentru funcțiile audio, de navigatie și de comunicare. Modulul Connect Plus și aplicația Porsche Track Precision sunt, de asemenea, incluse în echiparea standard, permițând înregistrarea, afișarea și analizarea informațiilor de la volan pe smartphone.
Noul Porsche 911 GT2 RS Pachetul Chrono
Pachetul opțional Chrono extinde funcțiile PCM, pentru a include afișarea performanțelor pe șosea, putând fi utilizat pentru citirea, salvarea și evaluarea timpilor efectuați pe circuit. Pachetul include, de asemenea, un cronometru poziționat pe consola centrală, cu afișaj analogic și digital.
În plus, pachetul Chrono de pe modelul 911 GT2 RS vine cu un dispozitiv pentru cronometrarea tururilor de circuit. Utilizând aplicația Porsche Track Precision, în combinație cu marcajele externe de pe traseu, acest declanșator permite conducătorului auto să cronometreze durata tururilor de circuit cu un înalt nivel de precizie..
În România, prețurile pentru modelul 911 GT2 RS pornesc de la 258.726 EUR, fără TVA.