După mai multe block-bustere Ron Howard, regizorul din spatele unor filme ca A Beautiful Mind, Frost/Nixon, Apollo 13 și Cinderella Man cochetează cu filmul documentar.
Ultimul se intitulează REBUILDING PARADISE. Și se referă la incendiul din California care a ras de pe fața pământului localitatea Paradise, în urmă cu doi ani.
În dimineața zilei de 8 noiembrie 2018, un incendiu devastator a cuprins orașul pitoresc Paradise din California. Până să fie stins, ucisese 85 de persoane, dezrădăcinase 50.000 de locuitori și distrusese 95% din construcțiile din localitate. A fost cel mai sângeros incendiu în SUA în ultimii 100 de ani.
REBUILDING PARADISE este documentarul care va fi difuzat vineri seară (13 noiembrie) la ora 22.00, pe National Geographic.
Filmul a fost prezent la mai multe festivaluri, printre care și Sundance.
Ron Howard. O poveste tragică
REBUILDING PARADISE este poveste emoționantă a unei comunități răvășite de dezastru și încercările de a recupera ceea ce s-a pierdut.
“Doar în ultimii cinci ani am început să lucrez la documentare în paralel cu relatările, filmele după scenariu și televiziune”, povestește Ron Howard .
“Și cu toate acestea, nu am realizat încă un film documentar participativ. Producțiile anterioare au fost concepute în jurul muzicii,The Beatles și Pavarotti, precum și unul despre Jay-Z. A fost fascinant să lucrez la ele și mi-a plăcut foarte mult, dar nu erau explorări și nu relatau o poveste. Sunt o persoană obișnuită cuscenariul. Începi cu o schiță, care este apoi rescrisă. Te întorci, filmezi de două, trei ori. O iei iar de la capăt! E ca un număr de echilibristică și cred că este un lucru bun pentru mine ca regizor de film. Constat că deja mă influențează în munca mea la relatările după scenariu într-un fel care îmi place. Dar ceea ce mi se pare foarte interesant, experiențele mele, în special în post-producție, respectiv etapa în care se realizează practic filmul, indiferent de ce ai visat sau la ce te-ai gândit sau ai citit în scenariu și ai încercat să filmezi în ziua respectivă, practic în post-producție descoperi cu adevărat povestea. Iar această disciplină de a privi scenele nu doar din perspectiva a ceea ce ar fi trebuit să fie, dar a ceea ce ar putea reprezenta, mă ajută foarte mult și încep să văd posibilitatea relatărilor foarte bine. Uneori conturează întrebările pe care le adresezi subiecților pe care îi urmărești.”, spune.
Urmrește un interviu în exclusivitate pentru România în Ediția de Dimineață