Golin lansează astăzi raportul Global Relevance Review 2017, în care analizează în premieră mondială ce anume face ca un brand să fie considerat relevant de către consumatori.
Pentru a determina ce contează de fapt pentru aceștia atunci când se raportează la branduri, dar și pentru a identifica principalele oportunități de creștere și păstrare a relevanței, agenția a realizatun studiu unic în lume.
Principala concluzie estecă adevărul, deși apreciat ca fiind foarte important, pierde teritoriu în fața popularității.
Astfel, consumatoriispun că un brand ideal trebuie să fie de încredere (etic, moral, onest), însă niciunul dintre brandurile analizate nu a atins așteptăriledin acest punct de vedere.
În schimb, peste 90% dintre acestea au depășit așteptările în ceea ce privește popularitatea, relevanța lor fiind determinată în special de acest factor.
„Relevanța este cea care îi determină pe consumatori să fie atenți la ce au de zis brandurile, dar și să acționeze, iar noi, ca specialiști de marketing, avem un impact direct asupra acestei zone. Timp de ani de zile am analizat în profunzime conceptul de relevanță și cum influențează aceasta comportamentele tocmai pentru că înțelegem că este cea mai importantă metodă de evaluare a unui brand dinspre consumatori. Studiul nostru arată că, deși oamenii sunt dezamăgiți de nivelul de onestitate și de încredere pe care îl asociază unor branduri, continuă să le cumpere produsele și serviciile”, spune Matt Neale, co-CEO Golin.
„Să fii relevant pentru consumator este primul și cel mai important obiectiv al unui brand. Sau cel puțin așa ar trebui sa fie. Popularitatea, simpatia, umorul, reputația – sunt deziderate clădite pe un castel de nisip dacă la baza construcției de brand nu stă o fundație puternică numită RELEVANȚĂ. În era post-Brexit și post-Trump, primul studiu din lume despre RELEVANȚĂ & BRANDURI dezvăluie, poate în mod nesurprinzător, o serie de surprize. Am putea spune chiar că este momentul adevărului pentru adevăr”, explică Hortensia Năstase, Vicepreședinte Creative Services, Lowe Group România.
Global Relevance Review, concluzii:
Social media (59%) și televiziunea (57%) s-au clasat constant pe locul 1, respectiv 2, înaintea prietenilor sau familiei (45%),în topul celor mai relevante surse de știri și informații.
Informațiile word of mouth de la prieteni și familie sunt mai relevante pentru femei (50%) decât pentru bărbați (39%).
Sunt considerate relevante în special mesajele utile/practice (54%), informative (53%) și amuzante (35%), în detrimentul celor care aduc inspirație, șochează sau trezesc emoții.
Studiul ce stă la baza acestui raport este rezultatul a trei ani de cercetări realizateîn parteneriat cu Școala de Comunicare și Jurnalism USC Annenberg și a inclus 13.000 de respondenți din 13 piețe de pe patru continente.
Eșantionul a fost format din millennials (18-34 ani), reprezentanți ai generației X (35-54 ani) și ai generației Boomers (55+).
Pentru a obține o perspectivă cât mai amplă asupra modului în care consumatorii se raportează la brandurile relevante, analiza a vizat trei categorii de business diferite care influențează zilnic miliarde de vieți: social media, serviciile bancare și industria auto.
Golin Global Relevance Review va fi actualizat și extins în anii următori cu mai multe industrii și orașe.