Sunt câteva categorii de produse pe care nu pot să le iau online. Nu pot și pace.
Un televizor poți să ți-l iei online. Acolo contează diagonala, prețul și în mare fișa tehnică. Și cam atât. Dai click și l-ai luat. Bine mai sunt unii nebuni cu creierii capului care se duc în magazin. De acord. Acolo vezi aceeași imagine filmată de superprofesioniști, cu Lacul Como sau castelele din Bavaria, zici “Wow”, după care tot prost rămâi, nu știi ce să iei. Unde mai pui că diagonala din Carrefour nu se potrivește cu cea de acasă. Într-un spațiu mare, alegi un televizor mare. Și ajungi acasă cu “elefantul” de 140 diagonala și vezi că trebuie să schimbi și servanta.
Dar să nu divagăm. Idee e că sunt produse cumpărabile (în accepțiunea mea) doar online – la naiba, de ce ai vrea să vezi cafetiera aia și “live”, face cafea, ce mai e de spus?; și mai sunt produse pe care TREBUIE să le vezi în magazin.
Perdelele, de exemplu.
Nu discutăm aici dacă sunt de Pașcani sau nu. Trebuie să le pipăi, să le simți la mână, să vezi cât de transparente sunt sau nu sunt, cum dau la umbră, cum dau la soare, să vezi țesătura – în fine nu aș alege nici mort o perdea doar online. M-aș duce neapărat să le văd cu ochii mei.
La fel ar fi și cu căștile.
A fost o vreme când luam, pentru copil, căști din magazin. Din supermarket chiar. Citeai câteva cronici, alegea un preț prietenos și…trebuiau să fie pe ROȘU. Sau MOV. De ce? Pentru că (scuzați cacofonia) #copil.
Nu îți dai seama că aceste produse – căștile – pot fi atât de ușor de defectat până când nu ai copil. Se duc rapid, mai ales la mufa jack. Atunci intuiești “șmecheria”: să vezi că ăștia le-au făcut intenționat așa, să se ducă dracului cât mai repede. Să iei cât mai multe.
Păi cu banii pe care îi dai pe un Bang&Olufsen la un magazin specializat poți lua 100 de căști d-alea de la Carrefour și tot câștigi vreo doi-trei ani.
Așa că în cazul copilului, luam la kilogram.
- Ce faci?
- Mă duc să fac cumpărături. Pâine, lapte, Cola…
- Bine, ia și niște căști!
- Iar?
- Da, iar
Și luam și niște căști.
La mine se schimbă povestea. Sper să nu afle copilul, când o crește mare, că m-am lins pe bot de cana aa de apă, la bătrânețe.
Am descoperit zilele trecute un supermagazin de produse audio. Au toate chestiile electronice, dar mie mi-a picat pe secțiunea audio, unde par tătici.
Numele este AVstore și, DA, visul meu, au showroom. De fapt, nu că au showroom, au chiar TREI (în Băneasa Shopping, Cotroceni și Herăstrău).
Mâine, spre seară, le fac o vizită. Au vreo 600 modele de căști. Sennheiser, Bang & Olufsen, Bose, Harman/Kardon, Jabra, Marshall – numai pronunțând numele astea am orgasm pe loc. Le probez (da, se pot proba), văd cum se aude pe digital, pe vinil, pe ce suport voi mai găsi acolo și trag cea mai bună concluzie.
Mi se pare cea mai decentă strategie.
Nu știu dacă voi lua din magazin sau voi aștepta promoțiile de Black Friday, care vin și ele. Asta depinde de cât mă vor năuci produsele.
Pentru că o să ies, clar, dus cu capul de acolo…
PS. Mi se pare foarte tare că anumite produse de pe site sunt semnalizate ca fiind prezente în showroom pentru testare. Apoi, sunt semnalizate și produsele care vor fi în Black Friday, unele chiar cu prețul redus care o să vină! Să vina Black Friday!