Starbucks, cel mai iubit brand de cafea din lume, împlinește 10 ani de la intrarea pe piaţa din România în aprilie 2007, deschizând prima cafenea din Europa Centrală şi de Est în centrul de retail din București – Plaza România, aducând populara cafea aproape de consumatorii români.
După 10 ani, Starbucks și-a completat rețeaua din țară cu 29 de cafenele: șaisprezece în București, două în Cluj – Napoca, trei în Timișoara, două în Constanța, unul în Brașov, două în Craiova, unul în Ploiești și două în Iași.
PSSST. Poate teintereseaza si Louis Vuitton, colecție de genți inspirată din tablouri celebre. Cât costă una?
A început să testeze noi formate de cafenele – de exemplu chioșcul din AFI Cotroceni, București.
Starbucks își dorește să continue să inspire clienții și comunitățile locale cu design-urile plăcute și relaxante ale cafenelelor, deoarece acestea reprezintă o parte importantă a experienței autentice a celui mai iubit brand de cafea.
„10 ani de Starbucks în România este un prag foarte important pentru noi și ne bucură să vedem că reprezentăm alternativa preferată a românilor pentru petrecerea timpului liber, întâlniri de afaceri, spațiu de lucru sau doar locul de întâlnire de unde consumatorii își iau băutura personalizată și energia pentru o nouă zi”, este de parere Mateusz Sielecki, managing director al Starbucks pentru România şi Bulgaria.
“Cred că interacțiunea cu oamenii, experiența de servire a unei cafele într-o ceașcă și dăruirea cu care barista Starbucks fac acest lucru, sunt principalele noastre atribute, iar românilor le place această abordare, mai ales pentru că ei sunt foarte deschiși. În 10 ani am învățat că românii sunt dornici să socializeze, ies mult în oraş ca să petreacă timpul liber împreună la o cafea”, a declarat Mateusz Sielecki.
Starbucks, planurile pentru anii următori
În perioada următoare, se va continua extinderea lanțului de cafenele la nivel național, pregătind deja câteva lansări importante și implicit, angajări: „Vrem să deschidem între zece şi douăzeci de locaţii noi în 2017, adică mai multe decât în 2016, când am deschis 9 cafenele. În următorii doi ani vom angaja circa 500 de oameni în mai multe posturi, de la baristă până la poziţii de senior. Vom pătrunde în două noi oraşe, dar vom deschide şi unităţi în oraşe unde suntem deja prezenţi. Până în 2020, vrem să dublăm numărul cafenelelor”, a continuat Mateusz Sielecki.
Starbucks România operează prin dezvoltatorul internaţional de restaurante AmRest, din care fac parte mai multe branduri la nivel international, printre care KFC, Pizza Hut, Burger King , La Tagliatella şi Starbucks.
Starbucks are peste 20.000 de cafenele în 65 de ţări şi este cunoscută ca fiind cea mai importantă marcă de cafea din lume.