Acum un an se prezenta la Geneva noua generație Suzuki Swift. Intre timp a venit și în Romania, a trecut ceva vreme până am testat-o (și până am scris despre ea) dar, considerăm, a meritat! O minune de mașină. Dar să o luăm metodic. Testdrive. Noul Suzuki Swift
Trebuie spus că modelul, ajuns la a patra generație în Japonia, este extrem de popular la ea acasă. Noul Swift păstrează în linii mari proporțiile vechiului model, însă arată mai bine și este mult mai…ușoară. De fapt, aici are loc principala revoluție.
Noul Swift pierde nu mai puți de 120 de kilograme și ajunge la 840. Un adevărat record. Cifre bune și pentru portbagaj, este cu 25% mai încăpător decât precedentul.
Cu ce mai vine nou? Cu 7 nuanțe de culori, jante de 15 sau 16 inch, suspensii înbunătățite, faruri full-LED (o minunăție!)
Testdrive. Noul Suzuki Swift. Despre motorizări
Motorizări. Noul Swift oferă două motoare pe benzină – 1.0 și 1.2. Ambele pot fi ajutate de un sistem Mild Hybrid SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) de recuperare a energiei la frânare care ajută la scăderea consumului, funcționând electric și oprind motorul termic la plecarea de pe loc sau la manevrele de parcare.
De aici avem mai multe variante. Noutatea majoră a gamei este motorul 1.0 Turbo Boosterjet cu trei cilindri, care dezvoltă 112 CP/5500 rpm și 170 Nm (cutie manuală) sau 160 Nm (cutie automată). Câteva cifre sunt la îndemână – 0-100 km/h în 10.6 secunde, consum între 4.3 litri/100 km (mild hybrid) și 5.0 litri (cutie automată).
Motorul 1.2 Dualjet aspirat dezvoltă 90 CP/6000 rpm și 120 Nm/4400 rpm. Acesta poate fi comandat opțional cu sistem Mild Hybrid, cu transmisie manuală sau automată CVT și în versiune 4×2 sau 4×4 Allgrip. Alte cifre – consumul mediu mixt variază între 4.0 și 4.9 litri, în funcție de versiune. La nivelul peformanțelor, accelerația 0-100 km/h are loc pe o plajă care variază între 11.0 și 12.6 secunde.
Testdrive. Noul Suzuki Swift. TESTUL
Modelul testat de noi a fost un 1.0L/112CP SHVS. Primele impresii – spațiu interior mult mai mare, interior WOW, motor nebănuit de sprinten și o multitudine de dotări.
Când vezi că ai o motorizare de 1.0L (rotunjit, pt că în realitate sunt 998 cmc), știi că vine din 3 cilindri, preventiv, iei un nurofen. Te aștepți la o mașinuță cu sprint în primii 20-30kmh, cu consum fabulos dacă o forțezi și cu un feedback extrem de lent dacă așezi în ea patru persoane. Dacă gândești așa, surpriza ta va fi mare.
Pentru că uiți să iei în calcul motorașul hibrid, care îți dă o mână de ajutor la pornirea de pe loc. Avantaj consum. Avantaj accelerație.
Testdrive. Noul Suzuki Swift. Lucruri interesante
Fabricantul propune un consum urban de 4.9L și extraurban de 4.0L. Evident că nu te vei înscrie aici, dar surpriza este, oricum plăcută. O medie urbană de aproximativ 6L, poate chiar mai puțin dacă umblii cu mânuși, nu este un lucru rău. Și încă ceva. Pe Euro 6, mașina nu arde decât 97g/km
Un alt lucru interesant la Noul Swift este multitudinea de dotari (fara a fi optionale, sunt incluse in standard) de pe bord. Sistem de asistență la pornirea din rampă , ESP (Electronic Stability Program) ESP, Sistem de monitorizare a presiunii în pneuri, Sistem autonom de asistență la frânare (Radar Brake Support), Sistem Auto Stop & Start motor, Pedalier retractabil (în caz de accident), Dual Sensor Brake Support (DSBS), Comenzi limitator de viteză pe volan, Comenzi cruise control pe volan, Comenzi audio pe volan, Scaune încălzite (faţă), Port USB si AUX In in consola centrala. Și acestea sunt numai câteva.
Testdrive. Noul Suzuki Swift. Siguranță
O multitudine de airbag-uri, inclusiv cortină, completează peisajul unei mașini bine dotate. Iar dacă vrem să vorbim de infotainment, Noul Swift vine în standard cu șase boxe, sistem multimedia cu conectivitate la smartphone, cameră de mers înapoi și navigație
Pe scurt o mașinuță bine dotată, în ideea japonezilor de a pune cât mai multe “gadgeturi” acolo, să fie, că nu știi când ai nevoie!
Ținuta de drum este și ea admirabilă. Micuța stă bine în curbe, se așează bine pe șosea și pare a se adapta tuturor tipurilor de drum. Suspensiile sunt nici-nici, sau dacă preferați și-și – iar acesta este un lucru pozitiv în opinia noastră.
Modelul testat de noi are un preț de listă de 14.955 de euro.