Știam acest lucru, îl bănuiam, dar parcă-parcă ne rugam să nu fie așa. Și, totusi, acum vine confirmarea. București, cel mai aglomerat oraș din Europa
Este rezultatul unui studiu, realizat de fabricantul de dispozitive GPS și hărți Tom Tom. Conform acestuia, șoferii bucureșteni își petrec blocați în trafic, cumulat, nouă zile pe an.
În general bucureștenii petrec în medie 57 de minute pe zi blocați în trafic. Ținând cont de o utilizare în medie a mașinii de 229 de zile pe an, locuitorii capitalei petrec echivalentul a 9 zile pe an blocați în ambuteiaje. În orele de vârf, timpul necesar pentru parcurgerea unui anumit traseu este aproape dublu față de perioadele de circulație redusă.
“Orașul este lipsit de o rețea de drumuri de centură care să evite ambuteiajele, fapt ce obligă tranzitarea vehiculelor prin capitală”, a declarat pentru EFE, Catiusa Ivanov, jurnalist specializat pe teme municipale. Pe de altă parte, lipsa parcărilor face ca benzile principalelor artere să fie ocupate de mașinile staționate, îngreunând și mai mult traficul.
București, cel mai aglomerat oraș din Europa
La 2,1 milioane de locuitori ai Bucureștiului, deși se estimează că numărul real este de 2,6 milioane de persoane, sunt înregistrate 1,3 milioane de vehicule. O cifră care nu încetează să crească: în primele patru luni ale anului 2017, numărul mașinilor a crescut cu peste 30.000 de unități.
In acest clasament, Bucuresti este pe primul loc in Europa și pe locul cinci mondial.
Studiul realizat de Tom Tom clasifică orașele în funcție de “nivelul de congestionare” a traficului, un parametru care arată de cât timp este nevoie pentru a parcurge o distanță la orele de vârf, comparativ cu perioadele de circulație redusă.
În București indicele este de 50 %, fiind depășit doar de Ciudad de Mexico (66 %), Bangkok (61 %), Jakarta (58 %) și de orașul chinez Chongqing (52 %). Nivelul de congestionare a traficului la Rio de Janeiro este, de exemplu, de “numai” 47 %; la Buenos Aires de 42 %; iar la Madrid de 25 %.
Un nou concept de lux: BMW Concept X7 iPerformance. Bavarezii fac din nou REVOLUȚIE